Monday, January 3, 2011

Semester Baru,Azam Baru!


Bila semester baru ,antara part yang aku paling suka is hari pendaftaran kolej.Yela boleh tengok new faces(student baru),tengok ragam-ragam orang & dapat kawan baru.

Cerita pasal hari pendaftaran ni,aku rasa semester ni la semester yang agak tak best aku daftar kolej sebab semua benda aku buat last minute.Bayar yuran kolej lambat & slip pendaftaran kolej lak tak dapat nak print sebab aku bajet sempat nak buat hari Jumaat tu memandangkan hari ahad aku baru daftar kolej.


Bila dah Jumaat...tup tup system buzy,so aku tak boleh  nak print slip tu.Gila cuak la juga aku tem tu.Abah aku lak dah bising-bising.Ok Serabut!


Tapi nasib baik masa daftar tu,dowang kate x pe kalau tak de slip tu asalkan aku ingat no bilik baru aku.pheww. Tu satu hal..pastu sampai kolej lak bila dah siap-siap kemas barang,tengok-tengok ada lak barang tertinggal kat rumah.Tapi tak pe,nasib baik rumah aku lebih kurang 45 minit je dari kampus.So,boleh balik bila-bila masa aku nak.

HMM...Seperti semester sebelum-sebelumnya,bila tiba je semester baru mulalah masing-masing sibuk-sibuk pasang azam baru.Time2 sekarang ni,kalau buka facebook tu,macam-macam azam keluar dekat home facebook aku.Antaranya,


 "sem ni aku x nak ponteng kelas!","sem ni mesti dekan!" dan tak kurang juge dengan azam "sem ni aku nak ada gf/bf !" Kata orang, bila dah pasang azam baru barulah semangat baru pun berkobar-kobar datang.

Azam aku???Semester ni aku mesti naikkan pointer aku lagi! sebab...semester lepas aku dapat naikkan sikit je pointer aku.Pastu aku nak elakkan buat kerja last minute.

zaman kesengsaraan telah bermula......


2 comments:

  1. gud luck 4 the new semester!
    chantek belog kamu.
    =)

    ReplyDelete
  2. haha..dah lme aku x bkak..sblom ni tunggang trbalik blog ni..

    ReplyDelete