Tuesday, February 1, 2011

Kereta Terbang

Satu hari nanti aku nak cipta kereta terbang la. Tak de la sesak sangat jalan raya kan?kan?kan?

What????Kereta terbang? Logik ke?

Okie-okie tu semua angan-angan aku lepas tengok 1 cerita omputih kat TV3 masa aku form1 ke form 2 ntah…Tajuk cerita?? Sumpah aku tak ingat!
Huh?okie sekarang nak cerita pasal logik tak logik pulak. Bagi aku tak ada benda yang mustahil dalam dunia ni. 

Well, andai kata telefon tangan (handphone) tu tak wujud lagi kat dunia ni..n then aku cakap, 
"satu hari nanti aku nak cipta telefon tangan!
Dan respon kowang…

What????Telefon tangan? Apakah?

Yes2! Telefon tangan..di mana telefon ini kita boleh bawa kemana saja kita suka dan penggunaannya sama seperti telefon biasa.

Logik ke? gile ke hape die nih..

Ha..logik tak logik,telefon tangan ni dah wujud pun sekarang.
So,sekarang aku rasa tak salah kalo aku cakap satu hari nanti kereta terbang itu wujud.
Tapi bila fikir-fikir balik,payah jugak kalo kereta terbang ni wujud.Yela,mahu nye accident dengan kapal terbang macamne?k2..tu takpe lagi,,kite boleh suruh JPJ buat undang-undang ‘jalan udara’..hm,,pastu kalo ada kereta terbang ni plak, kalo nak buat ‘roadblock’ versi udara on macam payah je..hurm,kalo semua orang dalam dunia ni baik-baik, takpela jugak.haish!


Pokok nye sekarang kewujudan kereta terbang memang tak mustahil TETAPI atas sikap manusia dalam dunia ni la yang menyebabkan kewujudan kereta terbang itu mustahil.


So, persoalannya sekarang,kowang nak ke tak nak aku cipta kereta terbang???

1 comment:

  1. k fine,lepas aku siapkan post ni,,baru aku tau ada company dalam proses siapkan modelnya..
    http://budak-hutan2.blogspot.com/2008/11/my-7-dreams-cars.html

    ReplyDelete